מלכיאלי משוכנע: "בוסו יהיה ראש העיר בני ברק"

אסתי פלד 2 Comment on מלכיאלי משוכנע: "בוסו יהיה ראש העיר בני ברק"

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי במהדורה המרכזית: "אוריאל בוסו יהיה ראש עיריית בני ברק. אני אומר את זה משיחות עם הרבה תושבים שם שלא מצביעים ולא יצביעו לש"ס אבל העיר חשובה להם. כמובן שהוא יכנס ללשכת ראש העיר יחד עם הציווי של 'ועשית ככל אשר יורוך' ולא בהמרדה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי (ש"ס), שוחח הערב (ראשון) במהדורה המרכזית עם בצלאל קאהן, המשודרת מאולפן הקיץ של 'קול חי' בבנייני האומה. 

בפתח השיחה הוא נשאל לדעתו על תופעת הסרבנות והבהיר כי הנושא נידון בפורומים מצומצמים ולא במליאת הממשלה: "נושא הסרבנות הוא יותר נידון אצל ראש הממשלה או הקבינט".

עם זאת, אמר מלכיאלי כי ישראל היא מדינת חוק וצריכה להמשיך להיות כזו, אף שלפעמים החוק סותר את אורחות חיינו כחרדים. "אגב, אנחנו המפלגות החרדיות מעולם לא הגשנו הצעות חוק בנושאים דתיים, אלה רק נושאים שבג"ץ כפה על הכנסת להתערב. בג"ץ התערב בנושאים לא לו ואז הכנסת נאלצה להתערב כי אחרת בגץ יקבל את ההחלטות והעם צריך לקבל את ההחלטות". עוד הבהיר מלכיאלי: "אנחנו ממש לא רוצים להגן על אדם שמשתמט משירות צבאי סתם בלי סיבה".

על המתקפה בתקשורת: "אני לא זוכר תקופות שבהן לא היינו על הגריל, אלא אם היינו הולכים לממשלת שמאל. איתם התקשורת לא הייתה תוקפת אותנו כי הכל זה רק לא ביבי".

על חוק הגיוס: "חוק הגיוס הוא אחד המורכבים ביותר שיש כי זה צריך קודם כל לעבור את גדולי ישראל, אחרי זה את משרד הביטחון ולאחר מכן את המערכת המשפטית, כי אין עניין לחזור למצב הזה שזה יפסל. אנחנו על זמן שאול. יש לנו חצי שנה ששר הביטחון יכול לדחות לבני הישיבות את הגיוס שלא יהיו עריקים.

"הקואליציה כולה מחויבת לזה בהסכם הקואליציוני. כל מי שנכנס לממשלה ידע מי השותפים ומה דרישותיהם". על החקיקה המשפטית אמר: "לא הגשנו את הרפורמה. תמכנו בה כחלק מהקואליציה".

לאחר מכן התייחס מלכיאלי לבחירות המקומיות ופתח בבני ברק: "אוריאל בוסו יהיה ראש עיריית בני ברק", הצהיר. "אני אומר את זה משיחות עם הרבה תושבים שם שלא מצביעים ולא יצביעו לש"ס אבל העיר חשובה להם".

לצד זה, הדגיש השר כי "הוא יכנס ללשכת ראש העיר יחד עם הציווי של 'ועשית ככל אשר יורוך' ולא בהמרדה. יש רבנים גדולים בבני ברק שמאמינים שבוסו יקח את בני ברק למקום הכי טוב".

הוא סרב לומר מה תעשה ש"ס בבית שמש, אך סיפק הצהרת כוונות כללית: "מועצת חכמי התורה קיבלה החלטה על אשדוד, בני ברק ואלעד. על בית שמש עדיין לא. ש"ס תהיה מאוד ברורה גם בבית שמש. יש לנו שם 11 אלף קולות. אנחנו המפלגה החרדית הגדולה בעיר (אם מתייחסים לאגודה ודגל כשתי מפלגות)".

על אלעד: "באלעד יש הסכם חתום עם דגל התורה. גם הח"כים של דגל לא מכחישים את זה. אנחנו עמדנו בהסכם ותמכנו בפינדרוס. אנחנו מצפים מדגל לכבד את ההסכם".

בנושא חוק הרבנים: "אנחנו עובדים מאוד קשה לקדם את חוק הרבנים. היות וזה חוק מאוד ארוך ומורכב נקבעו הרבה מאוד דיונים ומתוך מטרה לשמוע את כל הדעות. יש 40 ערים בארץ בלי רב. אין עיר בלי ראש עיר, אבל בלי רבנים יש. הסיבה למתקפה נגד החוק היא שהם שמחים שאין רבנים, לא שום סיבה עניינית".

"נושא שני שאנחנו עסוקים בו מאוד זה הכשרות. מבטלים את כל מה שכהנא רצה. ואנחנו נטפל בנושא העסקת משגיחי הכשרות. המצב לא תקין וגם את זה נפתור בע"ה", מבטיח השר.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    דגל לא צריכה להפר את ההסכם בל"ה אף ליטאי או חסיד מלבד גור לא ישים זייבלד מאחורי הפרגוד הציבור מאס בהנהגה של גור והם יקבלו את זה בענק בבחירות הקרובות, כל מועמד אחר חרדי [מלבד המועמד של הליכוד…] יקבל את הקול שלי ושל כל חברי

  2. 1

    חלומות באסמפיא
    אם רוצים לחזור לתקופה של יצחק עידן באלעד ואבוטובול בבית שמש אז יצביעו בוסו
    כיוםהאחראים על הנקיון בבני ברק זה מפלגת ש"ס